Fredag hela dagen lång, eller hur är det? 
Jo, men så är det ju! Och just nu är det ganska tomt här hemma måste jag säga, för nu är inte mina vilddjur hemma längre, dom har åkt hem till sin farmor och farfar då deras pappa är på festligheter. Skulle egentligen ha jobbat imorrn, så därför va det planerat att dom skulle vara hos farmor och farfar, annars hade jag tagit dom. Nu blev det ju inte jobb för mig ändå imorrn eftersom att jag är sjukskriven till imorrn, men det som är planerat är ju planerat. Får pussa på dom en snabbis imorrn igen iallafall när dom kommer förbi med mina utekläder till dom :) 
 
Iallafall, M tyckte att vi skulle vakna innan 4, vilket inte jag tyckte, så jag försökte vrånga att vi skulle sova. I nästan 3 timmar orkade jag hålla ut med smånappande innan jag gav upp :P Haha, livet med småbarn är inte alltid det lättaste, och när dom har en egen vilja, haha. Nu vaknade han förvisso av att han hostade, so I can't blame him! 
 
Busade lite på morgonen, mellan påklädning och frukost, för att sen gå en liten promenad idag igen :) Så himla skönt ju! Jag måste verkligen få det till en vana igen på lediga dagar! Har blivit väldigt dåligt med promenader och träning efter sommaren, vilket kanske inte är så konstigt egentligen eftersom att man mått som man gjort, men det ska det bli ändring på.
 
Blev en snabb sväng in på lokala ica för att handla lite till lunchen, och lite fika, för när vi kom hem så kom några av våra kompisar över och lekte :) Helt underbart! Fullt kaos med 5 ungar som härjar och leker, alla ska ha mat, alla ska ha fika osv, hahahaha. Inte lätt att hålla alla nöjda hela tiden samtidigt xD 
 
Vid 15 kom barnens farmor och farfar, och strax därefter så åkte kompisarna hem också. Så jag har varit ner till ena förrådet en sväng och kollat igenom lite och tagit upp en kartong som ska kollas igenom, och så ska jag väll försöka att packa nån kartong iallafall idag :) Finns ju en hel del att packa och rensa, försöka rensa ur sånt man inte använder osv. Och sortera upp tvätt då det är tvättstuga imorrn! Ska bli såååååå skönt med en egen tvättmaskin sen! 
 
Nee, om man ska försöka packa nån kartong och få i sig lite mat kanske? 
 
Til' we meet again, have a good evening :) 
 

Kommentera

Publiceras ej